Beställning och leveransvillkor

Vi har 18-årsgräns på köp (om inte målsman skriftligen godkänner köpet) 

Beställning  

Det är enkelt och säkert att handla i webbshoppen. I nuläge levererar vi till bestämda leveransställen. Priserna innehåller mervärdesskatt på 14 eller 24%. Priset, som är i kraft i köpögonblicket, syns bredvid respektive produkt. För företag med giltigt moms nummer (EU VAT) och som finns utanför Finland innehåller priserna ingen mervärdesskatt (dvs. produkterna säljs momsfritt). 

Prisinformation 

Alla priser i webbutiken innehåller mervärdesskatt. 

Betalning 

Vid leverans 

Beställningen kan om så önskas betalas med bankkort, MobilePay eller kontant i samband med leverans, om det alternativet väljs. 

Visma Pay 

Med Visma Pay kan du betala din beställning med ett internetbankkonto, en plånbok, ett betalkort (kredit/debet), en faktura eller en delbetalning. Följande betalningsmetoder stöds: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Jousto, Fellow Lasku, Fellow Yrityslasku, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debet-, Visa Electron-, MasterCard- och Debet MasterCard betalkort. 

Kontakta Visma Pay 

Visma Payments Oy (företags-id FI24865594) 
E-post: helpdesk@vismapay.com 
Telefon: +358 9 315 42 037 (vardagar 8-16) 

Adress: Brahenkatu 4, 53100 Villmanstrand, Finland 

Leveranser och Frakt 

Leverans sker med Posten. Normalt 1-3 dagars leveranstid inom Finland.  Leveranskostnaden räknas per vikt och är utskriven vid beställning. 

Outlösta paket 

För varor som du som kund inte löser ut debiterar vi en kostnad för frakt, returfrakt och hantering på totalt 30 euro. Vid skrymmande sändningar tillkommer även extra fraktkostnad enligt prislista. 

Ångerrätt 

Eftersom vi säljer livsmedel har inte produkterna returrätt. 

Garanti och reklamation 

Om någon produkt är skadad, bristfällig eller felaktig, bör kunden meddela oss om detta omedelbart. Anmälan om felaktig produkt bör göras inom tre dagar från mottagande av produkten. Om ersättning för orsakad skada överenskoms från fall till fall. Meddela om fel: info@hemmanet.fi 

Adress för reklamation: 

Oy Hemmanet Ab 
Fo-nummer:  2538404-7 
Bengtsvägen 176 
64610 Övermark 
FINLAND 

Vid reklamation gäller: 

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice på info@hemmanet.fi Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation återbetalas eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål.  

Vid eventuell tvist följer vi Konsumenttvistenämndens rekommendationer. 

Skrolla till toppen